• Etusivu

Ajankohtaista

Pyöräillen Pariisiin syöpälasten hyväksi osa 1

5.7.2014

Team Rynkeby Helsingin joukkueen matka kohti Pariisia starttasi 3 .7 Sylva ry:n pihalta, jossa meidät matkalle lähetti hieno joukko ihmisiä, jotka taistelevat tavalla tai toisella lasten ja nuorten syöpää vastaan. Matka jatkui poliisisaattueessa viidenkymmen pyöräilijän ja kymmene huoltojoukkouhoin kuuluvan vahvistuksen voimin kohti satamaa ja Finnlinesin lauttaa. Tunnelma oli jännittynyt ja odottava.

rynkeby-1_1

Passit löytyivät kaikilta ja niin joukkue eteni omaa linjaa pitkin lauttaa, joka oli tuleva toimimaan majoituspaikkana seuraavan puolentoista vuorokauden ajan. Aikaa kulutettiin mm. syömällä ja kannella tapahtuneella yhteisjumpalla.

rynkeby-1_2

Lautta saapui Travemyndeen 4.7 klo 21 ja pyöräilimme satamasta hotelli Maritimeen, jossa myos Team Rynkeby Ruotsi majaili. Tunnelma oli lämmin niin sään ja kuin paikallisten kannustamisen suhteen. Olihan Saksa juuri kukistanut Ranskan jalkapallossa. Yhteisen illallisen, pyörien , seuraavan päivän ajovaatteiden ja – tavaroiden kuntoon laittamisen jälkeen pääsimme puolen yön jälkeen nukkumaan. Tosin huoltotiimi teki duunia pitkälle puolen yön jälkeen, jotta aikainen lähtö olisi mahdollista.

Ja sitten se koitti nimittäin lauantai 5.7 ja ensimmäinen ajopäivä Travamyndestä Verdeniin 209km. Herätys klo 5.45, nopea pukeutuminen ajovaatteisiin, aamupalalle tankkaamaan, hotellihuoneen luovutus, kamat huoltoautoon, rengaspaineiden tarkastus, urheilujuomat telineisiin, kypärä päähän ja menoksi klo 7.15.

Aluksi sää oli lämmin ja irtohihat ja – lahkeet tuntuivat liialta. Juuri kun pissatauolla ylimääräisistä kuteista luovuttiin niin alkoi sataa. Kesä kuitenkin kuivasi kastelemansa ja ensimmäiselle tauolle saavuttiin lähes kuivunein sukin. Aurinko ryhtyi paahtamaan ja hyvässä säässä poljimme toinen toistaan idyllisempien pikkukylien läpi ihaillen kukkaloistoa. Vajaan 100km polkemisen jälkeen oli lounaspysähdys. Musiikki soi , fiilis oli hyvä ja , pöydät notkuivat salaattia, girillattua kanaa, suolakurkkuja, leipää, banaania, pähkinöitä, rusinoita, karkkeja jne. Mutta Saksan maalla oli meille vielä näytettävää: ukkosmyrky piiskaavan rankkasateen kanssa. Joka paikasta valui vettä ja näkyvyys oli nenänpäähän. Taitavasti ja turvallisesti upea joukkomme polki ja niin päästiin klo 17 aikoihin Verdeniin hotelliin ennen ruotsalaisia:)

Ajovaateiden pesu, suihku, illallinen, pyörien pesu ja huolto, tiimipalaveri, hieman venyttelyä ja nukkumaan valmistautuen seuraavan päivän ajoon Osnabrykiin 140km.

rynkeby-1_4

rynkeby-1_3

Tekstin on kirjoittanut Tutoriksen toimitusjohtaja Laura Juvala.